Huikeaa menestystä Kainuun ammattiopiston YritysAmiksen sisustamolle

Suomen parhaat nuoriyrittäjyys yrityksen kohtasivat Helsingissä Uskalla yrittää finaalissa 19.-20.4.2017. Juhlagaalassa palkittiin NY-yrityksiä eri kategorioissa perusasteelta, toiselta-asteelta ja korkea-asteelta. Suomen paras NY-yritys toisella asteella on Kainuun ammattiopiston, YritysAmiksen, Sisustamon Kätevä Koivu NY, jonka yrittäjinä toimivat Cristina Pyykkönen ja Maija Rautiainen. Cristina lähtee edustamaan Suomea Brysseliin Euroopan mestaruuskisoihin heinäkuussa. Kätevä Koivu NY valmistaa moderneja desingtuotteita kattauksiin koivuvanerista. Kuvia FB:ssä Kätevä Koivu NY:n sivuilta. Paras somepäivitys tapahtuman aikana palkittiin myös ja sen sai myös Kätevä Koivu NY.

Vuoden 2017 paras tuote -palkinnon sai Lahja & lahja NY, jonka yrittäjinä toimivat Susanna Kaan, Ida Schroderus ja Laura Kettunen. Lahja & lahja NY valmistaa sisustustuotteita, kuvansiirtotekniikkaa hyödyntäen. Palkittu tuote on kynttiläkuutio, jota tulee myyntiin syksyllä Kajaanilaiseen yritykseen.

Finaalissa olivat edustamassa myös YritysAmiksen liiketaloudesta Höylät NY, Pieta Tiirola, Iiris Määttä, Salla Korhonen ja Jenny Leinonen sekä Timantit NY, Lotta Karppinen, Laura Anttonen, Janina Heikkinen ja Tiinu Halonen. Perusasteelta edustivat Kajaanin Lyseosta Tuliruusut NY, Henrik Grönstrand, Pekka Haverinen ja Huippu-uistin NY, Elmeri Karppinen ja Toni Niskanen.

Finaaliin päässeet yritykset esittelivät yritysideaa tuomareille sekä pitivät kauppakeskus Kampissa messuosastoaan kahden päivän aikana. Finaali huipentui juhlagaalaan Finlandiatalolla.

Lisätietoja löytyy uskallayrittaa.fi, josta löytyy kuvat ja toinen lehdistötiedote.

Lisätietoja antaa opettaja Heli Mylly 044 797 4651.