Nälkämaan markkinoiden tiedotustilaisuus 10.4.

Tiedotustilaisuus maanantaina 10.4.2017 klo 13 alkaen Impilinnassa

Järjestämme tiedotus- ja keskustelutilaisuuden Nälkämaan markkinoiden järjestelyistä tiedotusvälineille ja myyntipaikan varanneille, entisille maalaismarkkinoiden myyjille. Tiedotustilaisuus järjestetään maanantaina 10.4. 2017 klo 13 alkaen Impilinnassa Tuompon salissa, os. Kirkkoahontie 94a.

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen!

Leena Karjalainen
koulutuspäällikkö
YritysAmis Luonto, Seppälä
Kainuun ammattiopisto
leena.karjalainen@kao.fi
044 286 3649

Seppälässä järjestetään 15.-16.9.2017 Suomi 100 -tapahtumiin kuuluvat Nälkämaan markkinat, jotka ovat jatkoa viimeksi kaksi vuotta sitten järjestetyille suosituille Maalaismarkkinoille. Tähän ja muihin Suomi 100 -tapahtumiin voit tutustua tarkemmin osoitteessa http://suomifinland100.fi/

Nälkämaan markkinat – Koulutuksella kylläiseksi -tapahtuma jatkaa vuosittain yli 10 000 vierailijaa tavoittanutta Seppälän maalaismarkkinoiden perinnettä. Uudistuneilla markkinoilla yhdistyvät 100 vuotiaan Suomen ja 120 vuotiaan Seppälän koulun vaiheikas historia ja perinteet luontevasti nykyaikaiseen pienyrittäjyyteen ja tulevaisuuden biotalouden osaamiseen.

Nälkämaan markkinoiden järjestelyistä vastaavat Kainuun ammattiopiston opiskelijat, tulevaisuuden ammattilaiset. Markkinatunnelman luovat lähialueen tuotteita myyvät 100 pienyrittäjää.

Nälkämaan markkinat ovat avoinna:
• perjantaina 15.9. klo 9-16, iltamat Impilinnan piha-alueella 18-20
• lauantaina 16.9. klo 9-14.

Markkinoiden nimen lisäksi moni asia muuttuu, mutta parempaan suuntaan:
• Markkina-alue siirtyy kokonaan jakautuen Kirkkoahontien molemmin puolin Seppälän ja Impilinnan alueelle.
• Ajankohta siirtyy elokuun lopusta syyskuun puoliväliin.
• Kirkkoahontien autoliikennettä vähennetään siirtämällä tulo markkinoille Heinsuontien kautta.
• Myyntipaikkoja Suomi100 juhlavuoden kunniaksi tarjolla 100!

Parhaat asiat kuitenkin ovat ja pysyvät:
• ei pääsymaksua
• myynnissä paikallisten pienyrittäjien tuotteita
• nälkä ei pääse yllättämään – purtavaa tarjolla jokaiseen makuun
• näkemistä ja tekemistä kaiken ikäisille!

Nälkämaan markkinat tiedotustilaisuus 10.4.2017 (pdf)