YritysAmiksen henkilöstö paiskii töitä yrittäjän päivänä Kainuun yrityksissä

Kainuun ammattiopiston YritysAmiksen koko henkilöstö (n.80) ja kaikki paikalla olevat opiskelijat (n. 400) jalkautuvat kainuulaisiin yrityksiin yrittäjän päivänä 5.9. Henkilökunta ottaa mukaan opiskelijoita, joiden kanssa yhdessä tehdään töitä yrityksissä koko päivän ajan.

Ammatillisen koulutuksen reformin myötä yksi tärkeä toimenpide on häivyttää raja-aidat ammatillisen koulutuksen ja yritysten väliltä. Henkilökunnan tuleekin jatkossa verkostoitua entistä aktiivisemmin ja hakea uusia koulutuksen toteuttamismuotoja ja toimintamalleja yritysyhteistyön lisäämiseksi. #OpeTöissä -kampanjan idea syntyi YritysAmiksen johtotiimin (Urpo Kovalainen, Leena Karjalainen ja Mari Karjalainen) esityksestä, kun uusia avauksia pohdittiin yhteistyön lisäämiseksi Kainuun yrittäjien puheenjohtajan Miariikka Tervosen ja toimitusjohtaja Anu Tervosen kanssa. Kajaanin yrittäjien puheenjohtaja Jari Haapaniemi korostaakin kohtaamisien merkitystä ja nyt tämän tempauksen myötä kohtaamisia tapahtuukin konkreettisesti.

#OpeTöissä tempaus avataan virallisesti edellisenä päivänä 4.9. Kauppatorilla klo 14.00 lähtien. Yleisötapahtuma on avoin ja kaikki ovat tervetulleita kuulemaan tempauksesta tarkemmin. YritysAmiksen henkilökunnan jäsenet ovat saanet työpaikat sovittua ja kaikki alkaa olla valmista. Yrittäjän päivänä osalla työt alkavat aamuvarhain ja osalla voi päivä kestää pidempään, alasta riippuen.

#OpeTöissä -tapahtumalla on Facebook -sivut sekä Instagram sivut, joista voi seurata tapahtuman etenemistä.

Lisätietoa tempauksesta antaa
KAOn YritysAmisen koulutusjohtaja Urpo Kovalainen, puh. +358 44 797 0847, urpo.kovalainen@kao.fi