YritysAmiksen Kahvio ja Toimisto palvelevat

Yritysamiksen Kahvion & Toimiston avajaiset pidetään tiistaina 29.9.2015 klo 12.00 alkaen Kainuun ammattiopistossa, osoitteessa Ketunpolku 1, rakennus Tieto 1. Ensimmäisen vuoden opiskelijat ovat suunnitelleet ja valmistautuneet avajaisiltapäivään, joka on avoin kaikille. Tervetuloa tutustumaan uusiin oppimisympäristöihin ja YritysAmiksen kahvion ja toimiston palveluihin.

YritysAmiksen liiketalouden alalla on hankittu osaamista uusissa työympäristöissä n. kuuden viikon ajan. Yrityselämää vastaavissa tiloissa työskentely on Amisyrityksessä oppiminen – hankkeen yksi keskeinen kivijalka. Osaamista ei hankita vain pulpetissa istuen, vaan aidoissa työtehtävissä kahviossa & kaupassa tai toimistossa toimien. Työelämän toimintakokonaisuuksien ymmärtäminen on keskeistä uusissa opetussuunnitelmissa. Näihin työelämää vastaaviin prosesseihin hankitaan osaamista jo koulussa.

Opiskelijat, YritysAmiksen Kahvion ja Toimiston työntekijät palvelevat asiakkaita niin KAO:n sisältä kuin talon ulkopuolelta. Kuka vaan voi tilata palveluja toimistosta tai kahviosta. Esimerkiksi päivittäinen kahvilatoiminta Ketunpolun Tieto 1 rakennuksessa, kokouskahvitukset ja -järjestelyt, erilaiset tapahtumien järjestelyt, massakirjepostitukset, kutsujen laadinta ja lähettäminen, laskutukset, esitteiden laatimiset ovat olleet opiskelijoiden toteuttamia palveluja. Lisää on tulossa.

Opiskelijat vastaavat itse tilauksen vastaanottamisesta, sen toteutuksesta ja jälkitoimista. Opettajat toimivat ohjaajina. Tarvittaessa opettajat pitävät yhteisen tietoiskun merkittävästä aiheesta, josta saatua tietoa hyödynnetään palvelun toteuttamisessa. Nuoret saavat kokemusta asiakaspalvelusta ja erilaisista kaupan ja toimistojen palveluun liittyvistä tehtävistä. Tänä syksynä käynnistyneet YritysAmiksen kahvio & kauppa sekä YritysAmiksen toimisto palvelevat asiakkaita päivittäin.

Lisätietoja:
Urpo Kovalainen