Tervetuloa opiskelemaan!

Kainuun ammattiopistossa opintonsa aloittaa elokuussa 754 uutta opiskelijaa. Jatkavat opiskelijat ovat saapuneet viikolla 31 Kainuun ammattiopiston kampuksille opintojen pariin kesäloman jälkeen. KAO:n uudet opiskelijat eli pääosin yhteishaun kautta ammattiin opiskelemaan tulevat aloittavat opintonsa maanantaina 7.8.

Kajaanin lukiossa opinnot starttaavat keskiviikkona 9.8. ja torstaina 10.8. Ensimmäisen vuoden opiskelijat saavat tutustua opinahjoonsa keskiviikkona omin voimin ja torstaina jatkavat opiskelijan astuvat suoraan täyteen työn touhuun. Kajaanin lukiossa aloittaa 181 ensimmäisen vuosikurssin opiskelijaa, joista 7 opiskelijaa on musiikkilinjalaisia. Lisäksi muillekin vuosikursseille saadaan täydennystä muutamasta uudesta opiskelijasta.

Uudet tuulet puhaltavat Kajaanin lukiolla

Kaisa Polvinen on nimetty lukion uudeksi vs. rehtoriksi, kun Jaana Kilpelänaho otti vastaan uudet haasteet Oulussa. Polvinen toimi ennen uutta pestiään Kajaanin lukion apulaisrehtorina. Va. apulaisrehtorina toimii opettaja Saara Kupiainen. Lukiolle myös opiskeluhuollon puolelle on saatu lisävahvistusta, kun kuun alussa yhteisöohjaaja Minna Heiskanen aloitti tehtävänsä. Hänen tehtävänkuvansa kuuluu yhteisöllisen opiskeluhuollon kehittäminen.

Jatkuva haku

Suurin osa KAO:ssa opiskelevista opiskelijoista hakeutuu opiskelemaan jatkuvan haun kautta. Jatkuvan haun kautta opiskelemaan KAO:on otetaan pitkin lukuvuotta ja niin aloitusajat voivat vaihdella alan tarpeiden tai opiskelija oman opintopolun mukaan. Jatkuvassa haussa KAO:ssa on valittavana 97 koulutusta, joten opiskeluvaihtoehtoja on paljon. Tarjolla on perustutkintoja, ammatti- ja erikoisammattitutkintoja.

Tänä syksynä Vimpelin kampusalueella myllerretään isosti, kun temppukentälle nousee kaupungin varikko ja uusi palolaitos. Kampusalueilla tapahtuu muutoksia muutenkin, kun Ketunpolun puolella rakennuksien sisäkäyttöjä suunnitellaan uudelleen ja alueelle alkaa tulla ja toimia oppilaitosten lisäksi erilaisia yrityksiä. Yhteistyö koulutusasteiden välillä kehittyy edelleen ja toimii entiseen malliin muun muassa KAMK:n ja KAO:n yhteiskäyttötiloissa.

Aihealueet